دریافت خود را از مثل چاه کن همیشه ته چاه است را در یک بند بنویسید صفحه ۹۱ کتاب فارسی نگارش دهم

دریافت خود را از مثل چاه کن همیشه ته چاه است را در یک بند ...


nexload.ir › مطالب سایت › انشا

۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - صفحه ۹۱ کتاب فارسی و نگارش پایه کلاس دهم دریافت خود را از مثل چاه کن همیشه ته چاه است را در یک بند بنویسید از سایت نکس لود دریافت کنید.
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - صفحه ۹۱ کتاب فارسی و نگارش پایه کلاس دهم دریافت خود را از مثل چاه کن ... چاه کن همیشه ته چاه است را در یک بند بنویسید صفحه 91 کتاب فارسی .
نگارش شاخه کار و دانش بازنویسی ضرب المثل. چاه کن همیشه ته چاه است. انشاء شماره یک. انشا درباره چاه کن همیشه ته چاه است. مقدمه:خیر و صلاح دیگران را خواستن یکی از ...
نگارش شاخه کار و دانش بازنویسی ضرب المثل چاه کن همیشه ته چاه است. ... تنه انشاء: از زمانی که چشم باز می کنیم و دنیای اطراف خود را بهتر می بینیم و می شناسیم ... آن را ثبت کرده و در کتاب ها نوشته است و ما می خوانیم و هم چنان نسل به نسل گفته می شود و ... مطالب پیشنهادی : مثل نویسی در مورد اگر صبر کنی ز غوره حلوا سازی پایه دهم فنی.
Translate this page صفحه ۹۱ کتاب فارسی و نگارش پایه کلاس دهم دریافت خود را از مثل چاه کن همیشه ته چاه است را در یک بند بنویسید از سایت نکس لود دریافت کنید.
۵- برای هریک ازواژه های زیر، یک واژه هم وزن بنویسید ، به گونه ای که حرف آخر آن ها متفاوت باشد. ... بخش دوم قالب های شعر فارسی خود آزمایی درس ۳ ( قصیده ، غزل) صفحه ی ۲۸ ۱- ... ۶- با مراجعه به کتاب ادبیات سال دوم شعر(( باغ عشق )) و (( درکوچه سار شب )) را از ... ترجیع بند هر رشته مثل غزل است یعنی مصرع اول با مصرع های دوم هم قافیه است .
زبان به معنی اعم آن هر نوع نشانه یا قراردادی است که پیامی ‌را بین افراد یک جامعه منتقل ... بد نیست در ‌این‌جا اضافه کنم که گویش‌ ‌شناسی بخشی از زبان‌شناسی است که به مطالعه و ... امروزه زبان فارسی در کنار سایر گویش‌های ‌ایرانی به حیات خود ادامه می‌دهد.‏ ...... یکی خیلی تنگ و بیضی شکل است، یکی مثل حفره ی چاهی دهان باز کرده است.
لذا مقاله‌ی حاضر کوششی است برای یک بررسی جامع و نتیجه‌گیری در مورد انواع ... ارستو در فن شعر، ادبیات غنایی را در تقسیم‌بندی خود به‌حساب نیاورده است و .... ماده‌ی تاریخ: در کتاب‌های انواع ادبی، ماده‌ی تاریخ را یکی از انواع ادبیات غنایی دانسته‌اند. ...... و جادو و البته چاه بابل که محل زندان ‌هاروت و ماروت است در بیش‌تر جا‌ها در شعر فارسی ...
۹ آبان ۱۳۹۵ - گلستان کتابی است که سعدی یک سال پس از اتمام بوستان، کتاب نخستش، آن را به نثر آهنگین فارسی در یک دیباچه و هشت ... خیری کن ای فلان و غنیمت شمار عمر ... همین طرح اجرا شد، گروه دزدان شبانگاه از کمینگاه خود خارج شدند، ..... فقیر صالح از حادثه اطلاع یافت و بالای همان چاه آمد و همان سنگ را بر سر آن فرمانده کوفت.
778 بازدید. صفحه ۹۱ کتاب فارسی و نگارش پایه کلاس دهم دریافت خود را از مثل چاه کن همیشه ته چاه است را در یک بند بنویسید از سایت نکس لود دریافت کنید.
داستان گیله مرد از نادر داستان های کوتاه فارسی است و از جمله آثار خلاق بزرگ علوی است که ... 4 مُتقارب به یک دیگر نزدیک شده فَعولُن U به شکل سالم و مزاحف کاربرد دارد ...... ث) نادان همیشه برای خود مشکل به بار می آورد و بر درد خود می افزاید و مصلحت را تشخیص ..... این مه ، که چون منیژه لب چاه می نشست گریانبهتازیانهیافراسیابرفت.
نهمین صفحه از چهل و دومین شماره دوهفته نامه ادبی بردل ... معشوقه در کشو نام کتابی است از شاعر جوان و نوپرداز وحدتیه ای که این روزها روی .... حسین باقری در مضمون آفرینی و خلق معنی از محیط و خود مهارت خاصی دارد و با یک ... عینا تکرار می کند در حالیکه در سیاره اش گلی داشته که همیشه حرف اول می زده!! ...... علی حسین جعفری /نای بند محزون.
اگر خدا می خواست همه عینا مثل هم باشند، بدون شک همه را مثل هم می آفرید. محترم نشمردن اختلاف ها و تحمیل عقاید صحیح خود به دیگران بی احترامی است ... برگرفته از کتاب ملت عشق اثر الیف شافاک ترجمه ارسلان فصیحی. ..... تا اینکه بعد از بیست سال زندگی مشترک یک روز صبح خود را از بند این زندگی آزاد .... چاه کن اول خودش ته چاه است.
۲۱ آبان ۱۳۸۹ - اجازه میخواهم مقدمهِ بحث خود را با این عبارت آغاز کنم که بعقیده من: ..... «آزربایجان همان چیزی را میخواهد که همیشه خواسته است. ... یک جمله کوتاه درحد یک کتاب سخن میگوید: «در ایران راه دموکراسی از راه رفع ستم ..... خمینیسم +زبانی: پان فارسیسم ) به چاه ارتجاعی- تر(ملی گرائی»قومی- ..... آنسن، صفحهْ ۱ انتشاراتِ هِرمِس ۱۳۷۹).
پاسخ خودآزمایی ادبیات فارسی سال اول دبیرستان-تهیه و تنظیم:فاطمی 1- در این درس بین کدام ... زیرا بی ادبی نه تنها به خود او بر می گردد بلکه همه ی عالم را خراب می کند. ... 2- دنباله ی داستان را به نثر در یک صفحه خلاصه کنید و در کلاس بخوانید . .... را با جمله ی « خون بر شمشیر پیروز است » مقایسه کنیدودر باره ی آن ها یک بند بنویسید .
کتاب پاسخ به شبهات کتاب سرخاب و سفید آب- نویسنده: سید محمد مهدی حسین پور؛ سید محمد ... در فتوح البلدان - البلاذری - ج ۲ - ص ۴۱۱ و ترجمه آن صفحه ۴۶۸ آمده است: جرجان ..... من چاه زمزم را (که افتخار سقایت آن با توست) پر خواهم کرد و تمامى کرامتى که ...... از این رو ، باید براى دریافت این دستورالعمل از سوى پیامبر و پیشواى خود ، سر از ...
آیدین گونش = روشن مثل آفتاب - درمان ناملایمات روزگار با دعا و آیات قران - آیدین ... چاه افکندند، جبرئیل علیه السلام بر او نازل شد و گفت : جوان ! .... ایشان باد از جانب تو براى همیشه و این روز روزى است که شادمان ... موضوعات مرتبط: زیارت عاشورا با ترجمه فارسی .... یابس الا فى کتاب مبین) را بر صفحه ای از قلع نوشته و در دکان یا منزل خود.
آیا هم‌چنان سکوت خواهید کرد و کودک را با یک ذهن پُر از پرسش به حالِ خود می‌گذارید؟ ... در شناس‌نامه‌ی کتاب از تصویرگر نام نبرده‌اند، امّا داستانِ گاستون مصوّر است و ماجرای .... درباره‌ی انگیزه‌ی خویش برای نگارش این کتاب سخن گفت: یکی از رایج‌ترین .... منتشر شده و ترجمه‌ی فارسیِ آن از سوی نشر آفرینگان چاپ شده است، در ۱۰۷ صفحه و با ...
ما احتیاج داریم به اینکه از لحاظ علمی پیشرفت کنیم؛ این نیاز قطعی ما است. ... نظامِ برآمده‌ی از انقلاب اسلامی، یک سیاستهای اصولی‌ای برای خود ترسیم کرد. ..... هم حرکت بکنید، همیشه عقبید؛ باید سرعتت را زیاد کنی تا برسی جلو؛ وقتی جلو رسیدی، خیلی ...... آن کسانى که حفّار چاه هستند، واقعاً دارند دنبال میکنند، به جاهاى خوبى هم رسیدند.
قواعد شطرنج نیز مثل توانش زبانی ثابت و غیر قابل تغییر است اما خود بازی شطرنج ... ۳- زبان یک توانایی ذهنی است در حالی که گفتار نمود آوایی این توانایی ذهنی می باشد . .... خود آزمایی درس دهم ( ویژگی های فعل ) صفحه ۵۶ و ۵۷ .... دوفعل معلوم ومجهول بنویسید ..... 5- حضرت علی (ع) ، درد دل کردن حضرت علی (ع) با چاه از تنهایی و سفاهت مردم.
این نمایندگان در نامه خود با اشاره به حادثه فروریختن بهمن گیر این جاده و کشته شدن ... بقیه در صفحه ۲ ... جهت رابطه با حوادث انسانی یا طبیعی ندارند، لیلة القدر بایدر اجع و مربوط به یک ... برای دریافت بیشتر و مفصل تر این روایات، رجوع شود به اصول کافی ... رسول اکرم (ص) یا نشان دادن نمونه ای از اجتماع منحط و بی قید و بند و تقدیر و.
چهار سال است شبهای چهارشنبه به مسجد جمکران مشرف می شوم .... در جستجوگران صاحب الزمان (علیه السلام) بدون توجه خود آن حضرت صورت پذیرد؟ ..... مسجد مقدس جمکران را علامه نوری در کتاب شریف نجم ثاقب، صفحه ۲۹۴ وجنه الماوی، ...... سعید یک سال وهشت ماه پیش در یک تعمیرگاه ماشین پایش می لغزد وبه چاهی که ...... (۹۱) سوره شوری، آیه ۱۶.
۲ آبان ۱۳۹۶ - هریک از این جلوه ها - چه توسط خود آن حضرت ویا توسط یاران واصحاب ...... شیخ علی، همیشه با امام زمان (عج) عتاب وخطاب می کرد واز زیادی یاران وعاشقان حضرت سخن می گفت. ... شیخ طوسی در کتاب تهذیب (در فلان صفحه وفلان سطر) نوشته است(۱۰۲). ...... کنار آن درختچه رفتیم، دیدیم چاهی با آب زلال مثل اشک چشم حدود یک وجب ...
۳۰ تیر ۱۳۹۷ - رهبرانه گرفتند ودر سخنرانی خود یک جا .... نویسید و باید بیشتر بنویسید. نوشتن، ... فکر می کنم منظورتان کتابی است که ... فارسی زبان خارج از کشور نیز آن را ... دریافت کردیم که بطور خالصه اهم آن ... صفحه. دخالت تام باراک میلیونر و سرمایه داردر. یک زدو بند سیاسی فاش شد. ...... همیشه ته چاه است « می باشد. من باور.
سبب نگارش آن، تعریف و توصیفی بود که دوستان فارسی زبان یک و دل یک جان، ... در نام بت های مورد پرستش است ،نه در رَستن از بت پرستی و خودِ پرستش، و رسیدن به آزادی و ... مثل سایرنوشته های من، همه جا، درصورت ارائهْ دلیل وسندِ علمی ِمُخالف،"اشتباه همیشه ..... امروزدرعصرانقلاب دژیتال- انفورماتیک، ازچالۀ ولایت فقیهِ وَقیح درآمدن وبه چاه ...
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - جریانی که در این نشست به نقد گذاشته شد، فرقه نوظهوری است به رهبری شخصی ... من تعجب کردم و بر اساس همین، یک کتاب نوشتم با عنوان الیمانیون قادمون. ..... از دلیل پر هست و چیزی در چنته داری لطف کن اون همه ردیاتی که بر علیه جریان یمانی ...... از کتاب خود به نام «شبهات مهدویت» بیش از ۱۵۰۰ صفحه را در این‌جا می‌آورم تا ...
3- زهرا از کتابخانه ی مدرسه یک کتاب گرفت که 200 صفحه داشت . .... وتر آن را رسم کرده و بنویسید وتر آن چند سانتی متر است؟ ..... این باغدار از بابت فروش سیب های خود چند ریال دریافت کرده است؟ ...... پوسته زمین همیشه در حال تغییر است میدانید چگونه؟ ..... چاه نتیجه کار انسان و چشمه حاصل کار طبیعت است ایرانیانی که مردمان با هوشی ...
خواستم بگویم، که فاطمه دختر محمد است. دیدم که فاطمه نیست. خواستم بگویم، که فاطمه همسر علی است. دیدم که فاطمه نیست. خواستم بگویم، که فاطمه مادر حسین است.
۱۶ مهر ۱۳۹۷ - سال بیست و یکم / شماره ۵۷۸۸ / تکشماره ۱۰۰۰ تومان / ۸ صفحه ... در نظر دارد اموال، املاک و مستغلات مازاد خود را از طریق ... و دریافت سود، معادل نرخ سود سپرده های کوتاه مدت عادی ... به گونه ای که به یک باره از نمای قرون وسطایی در آمده و به یک، شهر در ...... قرار بر این می شود نجما به ته جایی رفته و رعنا در بیرون چاه هر حرکتی را.
ﮐﺘﺎﺏ ﻇﻬﻮﺭﺍﻟﺤﻖ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﻳﻦ ﺍﺛﺮ ﺟﻨﺎﺏ ﻓﺎﺿﻞ ﻣﺎﺯﻧﺪﺭﺍﻧﻲ ﺩﺭ ﻧﻪ ﻣﺠﻠﹼﺪ ﺗﺄﻟﻴﻒ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﻣﺠﻠﹼﺪﺍﺕ .... ﻭ ﺟﻨﺎﺏ ﻓﺎﺿﻞ ﺑﺎ ﻧﮕﺎﺭﺵ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﻳﮏ ﻗﺮﻥ ﺑﻬﺎﺋﻲ ﺑﻪ ﺍﺗﻤﺎﻡ ﺍﻳﻦ ﺍﺛﺮ ﻫﻤﺖ. ﮔﻤﺎﺷﺖ. ..... ﺍﺯﻝ ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﺍﺩﺭﻧﻪ ﺑﺎ ﻋﺎﺋﻠﻪ ﺧﻮﺩ ﺑﺨﺎﻧﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺑﺎﹲﻣﺮﺍﻟﻠﹼﻪ ﻣﺬﻛﻮﺭ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻤﺨﺎﻟﻔﺖ ﺑﺎ ﺍﻣﺮ ﺍﺑﻬﯽ. ﺑﺮﺧﻮﺍﺳﺖ ..... ﻗﺒﻮﻝ ﻧﻜﺮﺩ ﻭﻋﻼﹲ ﺍﻟﹼﺪﻭﻟﻪ ﻣﻴﮕﻔﺖ ﺍﮔﺮ ﺻﺪ ﻧﻔﺮ ﻣﺜﻞ ﺍﻳﻦ ...... ﺍﻟﺤﻜﻮﻣﻪ ﻗﺮﻳﻪ ﺳﺮﭼﺎﻩ ﺳﭙﺮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﺩﺭﺁﻧﺠﺎ ﻣﺤﺒﻮﺱ ﺑﻤﺎﻧﺪ ﻭﻟﺬﺍ ﺩﺭﺁﻧﺠﺎ ﻭﻳﺮﺍ ﺩﺭ ﭼﺎﻫﯽ.
مواد فرومغناطیس نرم با حذف میدان مغناطیسی خارجی خاصیت آهنربایی خود را از دست می .... اولیه ، نام این سنگ را ماگنتیت یا مغناطیس گذاشتند که ترجمه فارسی آن آهنربا می باشد. ..... هر دو قطب یک آهن ربا، هر ماده ای را که از آهن تشکیل شده باشد می ربایند مثل یک ...... نصف النهار مغناطیسی صفحه فرضی قائمی است که از محور مغناطیسی آهنربای ...
۷ مرداد ۱۳۸۵ - برگرفته از کتاب تاریخ زبان فارسی - دکتر پرویز ناتل خانلری ... تاپیک مرجع مقالات انجمن ادبیات به صورت قفل در صفحه اصلی انجمن ..... نمى خواهیـد رمان بنویسید؟ .... کهن ترین نظام نگارش شناخته شده « خط میخی » است و اعتبار سومری ها به ...... دیدن‌ / یک‌ پنجره‌ برای‌ شنیدن‌ / یک‌ پنجره‌ که‌ مثل‌ حلقه‌ چاهی‌ / در انتهای‌ خود ...
همه حقوق چاپ و نشر برای انتشارات حزب تود هٔ ایران محفوظ است. Postfach 100644 ..... پیل بانان خود را به جنگ وارونا بفرست و با لشگر خود آسمان را تسخیر کن. گفت: اى ...
۹ دی ۱۳۹۳ - ﮐﺴﺐ ﺩﺍﻧﺶ. ۵۹. ﺯﻧﺪﮔﻰ ﺑﺎ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﻰ ﻭ ﺍﺗّﺤﺎﺩ. ۹۱. ﺩﻭﺳﺖ ﺧﻮﺑﻰ ﺑﻮﺩﻥ. ۱۲۱. ﻋﻤﺮ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺻﺮﻑ ... ﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺭﻭﻳﮑﺮﺩﻯ ﮐﻪ ﻣﺆﺳّﺴﮥ ﺭﻭﺣﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﺗﻬﻴّﮥ ﻣﻮﺍﺩّ ﺩﺭﺳﻰ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﻰ. ﮐﻨﺪ ﺑﺎ ﻳﮏ ﺭﻭﻳﮑﺮﺩ ﺳﻨّﺘﻰ ﻃﺮﺡ ...... ﮐﺘﺎﺏ. ٣. ﮐﻪ. ﺑﻪ. ﺍﻳﻦ. ﻣﻮﺿﻮﻉ. ﻣﻰ. ﭘﺮﺩﺍﺯﺩ، ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ. ﮐﻨﻴﺪ. ﺍﻓﮑﺎﺭ. ﺧﻮﺩ. ﺭﺍ. ﺩﺭ. ﺯﻳﺮ. ﺑﻨﻮﻳﺴﻴﺪ. ..... ﻭ. ﻣﻨﺎﺟﺎﺕ. –. ۱۷ .۲. ﺳﭙﺲ. ﺍﺯ. ﻫﺮ. ﮔﺮﻭﻩ. ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ. ﻭﺍﻧﻤﻮﺩ. ﮐﻨﻨﺪ. ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﺑﺎ. ﻳﮑﺪﻳﮕﺮ. ﻳﮏ. ﭼﺎﻩ ...... ﻓﺎﺭﺳﻰ ﺗﺴﻠّﻂ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﺮﺩ.
ﻣﻮﺿﻮع ﻣﺎده ۲۷ و ﺑﻨــﺪ (ﻫ ) ﻣﺎده ۲۸ ﻗﺎﻧﻮن ... و ﺑﻌﻀﯽ از ﭼﺎه ﻫﺎی ﺧــﻮد را ﺑﺒﻨﺪد، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ..... ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﮕﯽ اﻋﻼم ﮐﺮد: اوﻟﻮﯾﺖ درﯾﺎﻓﺖ اﯾﻦ وام ... اﺳﺖ و ﺑﯽ ﺟﻬﺖ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺗﺎﮐﻨﻮن ﺑﺎ ﻧﮕﺎرش ﮐﺘﺎب ﻫﺎی ... ۱۳۱۳، زﻧﺪﮔــﯽ ﻣﻦ ﻫﻢ ﻣﺜﻞ زﻧﺪﮔﯽ ﻫﺮ اﻧﺴــﺎن ... ﭼﻨﺎن ﮐﻪ ﭘﯿﺶ ﺗﺮ ﮔﻔﺘﻪ اﯾﻢ اﯾﻦ ﺻﻔﺤﻪ اﺧﺘﺼﺎص ﺑﻪ ﺑﺎز ﻧﺸــﺮﮔﺰﯾﺪه ﻣﻄﺎﻟﺒﯽ دارد .... ﻫﺮ روز درس ﻣﯽ دﻫﻢ؛ ﯾﮏ. ً. ﻣﯽ ﮐﻨﻢ. ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ. درس ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻫﻢ دوﺷــﻨﺒﻪ ﻫﺎ در اﻧﺠﻤﻦ. ﺣﮑﻤﺖ و ﻓﻠﺴــﻔﻪ دارم ﮐﻪ ...
اﺑﻮرﯾﺤﺎن ﺑﯿﺮوﻧﯽ ﺷﻤﺎری از روش ﻫﺎی ﺗﻌﯿــﯿﻦ ﻗﺒﻠــﻪ را در دو اﺛــﺮ ﺧــﻮد آورده اﺳــﺖ . ... .١ ﺧﻮاﻧﻨﺪه ﺑﺮای دﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﻪ ﻣﺘﻨﯽ ﻓﺎرﺳﯽ درﺑﺎرۀ روش آﻧﺎﻟﻤﺎ در ﯾﺎﻓﺘﻦ ﻗﺒﻠﻪ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻪ ﺗﺮﺟﻤﮥ ﺣﺴﻦ ﻧﺎﻫﯿﺪ از اﺛﺮ دﯾﻮﯾﺪ ... ﻗﺒﻠﻪ ﺑﻪ ﮐﺘﺎب ﮐﺎرﺑﺮد ﻋﻠﻮم در ﻗﺒﻠﻪﯾﺎﺑﯽ اﺛﺮ ﻣﺎﺷﺎءاﻟﻠﻪ ﻋﻠﯽ اﺣﯿﺎﯾﯽ و ﻧﯿﺰ ﭘﯿﻮﺳﺖ ﺷﻤﺎرۀ ﯾﮏ ﻧﺸﺮﯾﮥ ﻣﯿﺮاث ﻋﻠﻤﯽ ) (۱۳۹۶ ﺑﺎ .... ﻧﺸﺎن داده ﺧﻮاﻫﺪ ﺷــﺪ ﮐــﻪ در ٔ اﯾﻦ ﺗﺮﺳﯿﻢ F ، ﺗﺼﻮﯾﺮ ﺳﻤﺖ اﻟﺮأس ﻣﮑﻪ روی اﯾﻦ ﺻﻔﺤﻪ اﺳﺖ ، ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ ...
۷ شهریور ۱۳۹۳ - یادتان هست که در گرمای بالای ۶۰ درجه از یک گروه ۱۰۰ نفره که جهت انجام عملیات موسوم به .... جگرگوشه های شما نیز مثل همیشه خود را با خوردن آب نمک و آب قند خود را از ..... به «غریب نوازی و مهماندوستی» (۲) راه و چاه کشتن هموطنانش را نشان او داد؛ شگفتا که .... و فیلم رد و بدل کردن اطلاعات در قبال دریافت کمک‌های مالی موجود است.
از دل آن پنجره های بزرگ خودش را مثل یک آدم بی ملاحظه به تمامی در اتاق می ریخت، به ... با عشق و تبرک و تحسین نگاه شان می کنم و آنها هم با تواضعی که گاهی خرد کننده ..... سوسک ها اندازه آدمها درست شده بود و مورچه ها قدر فیل بودند و درخت ها مثل سوزن ته گرد . ...... است که آدم این جوری کج خلق نمی شود و به خودش ثابت می شود که خیلی بی راه و چاه ...
من اگر تنها می توانستم یک اقدام در این راه انجام دهم، این بود: توقف استفاده از اقیانوس ..... شاید غم جان باشد اما دانا است و تو را با خود دانا می سازد و اینگونه افراد بهتر اند از ... مثل نویسی دشمن دانا که غم جان بود بهتر از آن دوست که نادان بود .... جواب فعالیت های کتاب تفکر